| Przydatna wiedza dla przedsiębiorcy

Zostań w domu czyli praca zdalna w programach od BinSoft
ki jest, każdy widzi.” Podobnie z aktualną sytuacją w Polsce i na świecie. Z wiadomych przyczyn coraz więcej firm decyduje się na pracę zdalną. Jeśli należysz do grona klientów BinSoft i korzystasz z programów serii MP, jesteś prawie gotowy do pracy zdalnej. Dlaczego „prawie”? Przed Tobą jeszcze wytłumaczenie „współlokatorom”, że jesteś w pracy, a piżama i fryzura a’la Edward Nożycoręki o niczym nie świadczą…

Dziś przypomnimy te funkcjonalności oprogramowania serii MP, które mogą okazać się użyteczne w kontekście pracy zdalnej właśnie. Zrób kawę [nie zapomnij podpisać mleka! Okazuje się, że w domowej lodówce też nie jest bezpieczne(!)], przeczytaj poniższy tekst i poznaj możliwości swoich programów.

Zdalna baza danych

Być może to dla Ciebie oczywiste, ale hasło „bsxCloud” musiało paść w tym artykule.

Oprogramowanie serii MP od BinSoft (a więc m.in. mpFirma, mpFaktura, mpSekretariat i inne z przedrostkiem „mp” w nazwie) umożliwia pracę w zdalnej bazie danych. Każdy użytkownik sam decyduje, jaki rodzaj zdalnej bazy utworzy. Może skorzystać z własnego serwera lub hostingu lub wybrać rozwiązanie bsxCloud – usługę bazy danych w chmurze specjalnie do tego przygotowanej.

Bezpieczne połączenie

Pamiętaj, że połączenie z bsxCloud jest szyfrowane, dlatego możesz bezpiecznie łączyć się do bazy danych z każdego komputera z dostępem do Internetu, także używając prywatnego sprzętu.

Aktualne dane

Baza danych w chmurze bsxCloud to dane aktualizowane w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możliwa jest jednoczesna praca wielu użytkowników bez obaw o, np. zdublowanie numerów faktur lub działania na niezaktualizowanych stanach magazynowych.

Współdzielenie danych i urządzeń

Baza danych w chmurze bsxCloud to nie tylko wspólne dla całego zespołu dane, lecz także współdzielone załączniki i urządzenia. Dzięki temu podczas pracy zdalnej cały Twój zespół może mieć dostęp, np. do tych samych dokumentów… A to wszystko bez konieczności zaglądania do szafki w biurze.

Licencja na stanowiska

Bez dodatkowych opłat na prywatnych komputerach

Należy podkreślić, że oprogramowanie serii MP jest licencjonowane na tzw. aktywne stanowiska. Oznacza to, że licencję powinieneś mieć na tyle stanowisk, ilu użytkowników jednocześnie loguje się do oprogramowania.

Uwaga - bez względu na to, z jakiego komputera się logują.

Tym samym Ty i Twój zespół śmiało możecie zainstalować oprogramowanie serii MP na domowych komputerach, jeśli nie macie możliwości przekazać pracownikom służbowego sprzętu do domu, ponieważ… zainwestowaliście w komputery stacjonarne.

To ważna informacja – nie musicie dokupować stanowisk, aby móc zainstalować oprogramowanie MP na dodatkowych komputerach. Liczy się tylko to, ile osób w tym samym czasie pracuje w programie.

Z dostępem do firmowych danych

Jeśli do tego macie zdalną bazę danych – pracownicy śmiało mogą logować się do firmowej bazy danych z domu.

Praca w zespole

Przypisuj zadania pracownikom

Praca w mpFirma i mpCRM umożliwia Ci tworzenie zadań nie tylko dla siebie, lecz także dla Twoich pracowników. Zadania mogą mieć określone terminy i priorytety – dzięki temu zdalnie uda Ci się organizować pracę Twojego zespołu tak samo dobrze jak stacjonarnie.

Zadania mają Zdarzenia (działania związane z realizacją zadań, np. telefon lub e-mail), Podzadania, Wnioski (z realizacji zadań), ale, co ciekawe, w ich widoku znajdziesz także Tablicę - miejsce na krótkie notatki. Po dodaniu wpisu na tablicy widoczne będą jego treść, autor i data wpisu.

Realizuje projekty i kampanie

mpFirma oraz mpCRM to oczywiście prowadzenie projektów i kampanii, które można wspólnie realizować tak stacjonarnie, jak i zdalnie.

Kontroluj działania

Zastanawiasz się, jak szybko sprawdzisz, kto dokonał interesującej Ciebie zmiany w danym rekordzie w programie, np. kto zmienił status płatności faktury na Opłacona lub kto zmienił numer telefonu przypisany do kontrahenta X? Zanim zaczniesz obdzwaniać zespół, wykorzystaj Raport Zmian. Jak to zrobić?

Przy otwartym oknie, np. faktury, zamówienia, projektu itp. naciśnij klawisz F2, a następnie przycisk Raport zmian.

Dzięki temu wywołasz okno, które niczym najlepszy kret doniesie Ci kto, co i kiedy.

Stała komunikacja

Kto pracuje?

Chcesz wiedzieć, kto właśnie pracuje w bazie danych Twojej firmy? Nie musisz kazać pracownikom robić sobie selfie z widocznym monitorem. Wystarczy kliknąć kółeczko w lewym dolnym rogu okna programu i… tadam! Lista wszystkich użytkowników z adnotacją „online” lub „offline”.

Zdradzić Ci sekret? Nie, nie wiem, kiedy dzieci znów pójdą do szkół i przedszkoli… Ale możesz podzielić się wrażeniami z Twojego home office ze współpracownikami na czacie dostępnego w programie MP.

Wybierz użytkownika online z poniższej listy i kliknij „wyślij wiadomość”.

 

Wirtualny sekretariat

Czasy sprzyjają przeniesieniu sekretariatu i realizowanych przez jego pracowników zadań z pokoju z widokiem do oprogramowania. Profesjonalna elektroniczna książka korespondencji w oprogramowaniu, elektroniczne dekretacje korespondencji, rejestracja umów, zarządzanie ofertami, realizacja projektów – to wszystko możecie realizować w jednym oprogramowaniu.

Dzięki zdalnej bazie danych dostęp do potrzebnych informacji, np. skanu umowy, pisma czy numeru telefonu kontrahenta będzie miało wielu użytkowników bez konieczności fizycznego spotykania się.

Sprzedawaj przez Internet

Jeśli do tej pory prowadziłeś stacjonarną sprzedaż produktów, pomyśl, o przeniesieniu biznesu do sieci.

Tutaj pisaliśmy, na co zwrócić uwagę podczas wyboru sklepu internetowego.

bsxShop – rozwijaj handel w sieci

Natomiast, jeśli już jesteś klientem BinSoft, postaw na bsxShop. To sklep internetowy, który jest zarządzany wprost z oprogramowania mpFirma. Dzięki temu jedynym systemem do obsługi Twojej firmy jest mpFirma, a dostawcą usług – BinSoft.

Sklep internetowy, oprogramowanie dla firm, baza danych i kopia bezpieczeństwa Twoich firmowych danych – to wszystko możesz mieć od BinSoft. A jeśli celujesz w rynek B2B, zainwestuj w bsxB2B i współpracuj z dostawcami i kontrahentami w nowoczesnej i intuicyjnej platformie online.

Dokumenty dla księgowej bez wychodzenia z domu

Oprogramowanie od BinSoft zostało wyposażone w funkcję eksportu danych do większości popularnych programów księgowych. Dzięki temu będziesz mógł przekazać dane do obsługującego Ciebie biura księgowego bez konieczności odbycia wizyty w nim.

Programu, którego używa Twój księgowy nie ma na liście programów księgowych, do których mamy bezpośredni eksport? Nie martw się. Dopytaj księgowego, czy jego program obsługuje format JPK (a założę się o miesięczny zapas makaronu, że obsługuje) i w tym formacie przekaż mu dane.

Myślałeś, że przejście na tryb pracy zdalnej będzie trudne? Jeśli pracujesz w rozwiązaniach BinSoft – niekoniecznie. Po przełączeniu się na tryb home office najtrudniejsza będzie samodyscyplina i organizacja, nie tylko pracy, lecz także życia dookoła niej. Chętnie podpowiemy, jak skoordynować działania w oprogramowaniu BinSoft, a jeśli masz dość biura w salonie/ sypialni/ kuchni, pamiętaj, to nie jest rozwiązanie na stałe.

 

Aby Twoja firma mogła odnosić sukcesy

musisz wyposażyć ją w odpowiednie narzędzia